رئیس اتاق بازرگانی البرز: خروج از تورم با تولید کالای داخلی میسر می‌شود اخبار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین طوسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در محل شهرک صنعتی ماهدشت برگزار شد، با بیان اینکه هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در سطح کشور و دومین انتخابات استان البرز 18 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: طبق قوانین انجمن مرکز اتاق ایران امروز نخستین روز آغاز تبلیغات کاندیدای انتخابات است.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات نامزد و کاندیدای فعال و نامی حضور دارند که وجود آن‌ها در اتاق بازرگانی البرز سبب اعتلای این بخش می‌شود، افزود: توسعه پایدار یک اصطلاح کمی در اقتصاد کلان است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه توسعه پایدار در واقع سبب برآورده شدن نیاز زمان حال بدون به خطر انداختن توانایی نسل آینده در برآورده‌سازی نیازهایشان است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 5 برنامه توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی شده است.

طوسی با بیان اینکه امروز در انتهای برنامه توسعه پنجم هستیم، تصریح کرد: تمامی برنامه‌های توسعه کشور با هدف الگوی توسعه ایرانی اسلامی تنظیم شد که قوانین مختلفی را در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه همواره از قوانین کشوری و دولت در نظام اقتصادی پیروی می‌کنیم، اظهار داشت: هدف اصلی سیاست اقتصادی دولت خروج از تورم و رکود است که این مهم تنها با تولید و عرضه کالای داخلی میسر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه افزایش و توسعه صادرات در راس برنامه‌های اتاق بازرگانی البرز قرار دارد، بیان کرد: امید است اقتصاد دورن‌زا به معنی تقویت تولید و برون‌گرا، راه‌یابی به بازار خارجی و صادرات محور باشد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز در راستای اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داده و برخی را نیز به منصه ظهور رسانده است، افزود: خدمات‌رسانی به اعضا سبب افزایش و بهبود عملکرد آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه خروج از رکود در این بازه زمانی و با توجه به مشکلات پیش رو با سختی میسر می‌شود، گفت: افزایش تقاضای موثر یکی از مهم‌ترین عوامل برای خروج از رکود است که تحقق این امر به تحریک و ایجاد رونق بخش تولید و عرضه نیاز دارد.

طوسی با بیان اینکه این دوره از رای‌گیری انتخابات اتاق بازرگانی البرز به صورت ماشینی و مکانیزه انجام می‌شود، اظهار داشت: همه اعضا تنها با کارت دیجیتالی قادر به حضور در انتخابات هستند.

واردات بی‌رویه کنترل شود

همچنین عضو هیئت مدیره نخستین دوره اتاق ایران و افغانستان با اشاره به اینکه واردات بی رویه مشکلات بیشماری را برای تولیدکنندگان داخل به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه دروازه‌های کشور برای ورود اجناس بی‌کیفیت سایر کشورها باز شده است.

محمدمهدی کامکار با بیان اینکه خلا‌ء‌های موجود در کشور در بخش صنعت و تولید توسط کالاهای وارداتی پر شده است، گفت: در یک بازه‌ زمانی کشورمان بزرگترین صادرکننده صابون‌های آرایشی بود که امروز این قابلیت به دلیل برخی مشکلات از آن‌ سلب شده است.

وی با بیان اینکه البرز به دلیل وجود ظرفیت و پتانسیل‌های فراوان در بخش صنعت به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و صنعت در کشور مطرح شده است، اظهار داشت: متاسفانه با واردات بی رویه کالا نیازهای داخل کشور تامین می‌شود.

کامکار با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی البرز پایگاه تبادل اطلاعات بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی است، بیان کرد: با کنار گذاشتن هر کالای ایرانی یک کارگر به جمع بیکاران کشور اضافه می‌شود.

لزوم توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرندگان مبلمان کشور با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، اظهار داشت: این بنگاه‌ها علی رغم اینکه در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرند در کشورهای رو‌ به رشد در جایگاه خوبی قرار دارند.

علیرضا محیط با بیان اینکه بخش تولید کشور دچار رکود شده است و به تبع آن بنگاه‌های کوچک و متوسط صدمه بیشتری می‌خورند، گفت: بهبود اقتصاد کشور از طریق رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک آغاز و همه‌گیر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید موانع بر سر راه تولیدکنندگان برداشته شود، خاطرنشان کرد: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است که با همکاری همه‌جانبه میسر می‌شود.

بسته‌ حمایتی از صادرات در البرز وجود ندارد

همچنین رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی البرز با بیان اینکه بسته‌ حمایتی از صادرات در کشور و البرز وجود ندارد، بیان کرد: در امر صادرات در بخش‌های مختلف نظیر حمل و نقل مشکلات عدیده‌ای برای صادرکنندگان وجود دارد.

محسن امینی با تاکید بر اینکه برای حمایت از صادرکنندگان نباید گزینشی عمل کرد، افزود: استان البرز پتانسیل‌های خوب و ویژه‌ای در بخش‌های مختلف نظیر تولید و صنعت دارد که می‌تواند بازار داخل و منطقه را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی و ارائه طرح‌های لازم برای این امر از جمله وظایف اتاق بازرگانی است، اظهار داشت: با تشکیل اتاق بازرگانی البرز ارتباط خوبی بین فعالان اقتصادی منطقه و مسئولان ایجاد شده است.

گروه
منبع
تاریخ ارسال ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
انجمن صنفی کارفرمایی صنعت ماکارونی استان البرز
Alborz Pasta Industry Association http://www.alpia.ir